Сучасні технології та археологію сьогодні ще, на жаль, не часто поєднують. Ми плануємо це трішки змінити. Інакше як втілити мрію і на власні очі побачити минуле?

Щоб якомога більше людей змогли максимально зануритися в результати археологічних досліджень, із усіх Web-інструментів ми обрали технологію WebGL.
WebGL — це стандарт на базі OpenGL ES 2.0, що дозволяє розробникам вебконтенту вбудовувати в вебоглядачі, які підтримують HTML5, повноцінну 3D-графіку, не вдаючись до посередництва плагінів.Простими словами, лише за допомогою браузера можна гуляти простором і бачити все так само, як у реальності. Навіть більше!

Останні п’ять років стрімко розвивалися онлайн-ігри. Це дало змогу створити достатню кількість веббібліотек, щоби без критичної втрати якості перенести 3D-ігри зі стаціонарних комп’ютерів у мережу.

Хто ще активно зацікавився можливістю віртуально блукати простором, так це — ринок нерухомості. І якщо нині можна подивитися інтер’єри квартири чи будинку лише з екрана смартфону, то чому б не відтворити місця розкопок і артефакти? Так ми вирішили ніби розробити невеликий рівень вебгри. Взаємодіяти з об’єктами, рухатися й оглядатися навкруги можна буде як у комп’ютерній грі від першої особи. Ви з’явитесь у коридорі, який поведе до поховання. За допомогою комп’ютерної мишки можна змінити кут і напрямок погляду, а за допомогою клавіш W,S і A,D чи стрілок — рухатись.
Біля входу в поховання шаманки побачимо колесо. Потрапивши у поховальну камеру, побачимо скелет шаманки і артефакти. При натисканні на них, на екрані з’являтиметься опис кожного з додатковими світлинами та ілюстраціями до багатьох знахідок у катакомбі. Таким чином інформаційні вікна допоможуть більше дізнатись про застосування артефакту нашими предками!

Наразі триває розробка 3D-моделей локації і артефактів, їхня оптимізація та налаштування. З нетерпінням чекаємо осені, щоби поділитися з вами ViRтуальністю наших забутих пращурів, яку ви зможете протестувати на своєму ноутбуці, планшеті та телефоні.
На відео — приклад застосування подібної технології для онлайн-екскурсій.

Якщо обожнюєте їх так само, як і ми — кидайте посилання на ваші улюблені віртуальні музеї та виставки в коментарі.

#за_підтримки_УКФ
#віртуальність_забутих_предків

У прикладі технології використаний продукт проєкту «ФранкоVi», також здійснений за підтримки УКФ, що відтворює віртуальну подорож квартирою-музеєм родини Івана Франка у Києві.